Tillbaka!

Hej!
Ska försöka börja blogga igen nu :)
Fast från och med nu kommer bloggen mest handla om naglar... Blir därför inte en daglig uppdatering, utan det kommer lite bilder när jag har gjort något nytt på naglarna eller lite inspiration m.m.

Så här ser mina naglar ut just nu. Det är liite svårt att se eftersom jag har tagit bilden i webbkameran, har även haft dessa naglar i lite mer än en vecka så är inte jättefina längre.

Ett vitt vanligt lack sen när det har torkat tar jag ett glas med vatten och doppar fingret där i. När nageln fprtfarande är blöt så tar jag en bit av ett tidningspapper och trycker den på nageln. Nästa steg är bra att ta bort tidningspappret försiktigt och så sitter texten på nageln. Avsluta sedan med ett överlack!

Tänk på att de första lacket måste vara helt tort innan du trycker med tidningspappret, annars så blir det en ojämn yta. Se även till att inte blöta nageln när du dragit bort tidningpappret för då försvinner texten. Dra bara ett drag med överlacket (på samma ställe) annars är det stor risk att texten suddas ut.
Tycker att det blir snygga naglar med denna metoden :) Är även väldigt enkelt och går snabbt!

Kram, Therese


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0